RANCANGAN PENGAJARAN TAHUNAN
BAHASA MELAYU KELAS PEMULIHAN KHAS
M
|
KEMAHIRAN
|
AKTIVITI
|
BBB/CATATAN
|
1
|
1. Huruf-huruf kecil a hingga z
|
1.1
Menyebut /
mengenal nama huruf kecil secara turutan.
1.2
Menyebut /
mengenal nama huruf kecil secara rawak.
1.3
Mencari,
mewarna, memilih huruf kecil tersembunyi.
1.4
Menulis
huruf kecil di udara, di dulang, di atas pasir, huruf timbul dengan jari, di
belakang kawan dan sebagainya.
Menjalankan Ujian Pelepasan 2 KIA2M
|
Kad abjad huruf kecil satu-satu.
Carta abjad huruf kecil secara turutan.
Kad abjad huruf kecil bergambar.
Murid murid tahun 3-6
|
2
|
1. Huruf-huruf kecil a hingga z
|
1.5
Membentuk
huruf kecil dengan plastisin atau tanah liat mengikut urutan.
1.6
Menekap atau
melukis huruf daripada kad-kad tebuk mengikut urutan.
1.7
Menyurih
huruf kecil mengikut urutan.
1.8
Menyalin
huruf kecil daripada kad-kad huruf kecil.
1.9
Menulis
huruf kecil yang disebut oleh guru atau rakan atau diperdengarkan dengan
menggunakan rakaman audio kaset audio.
Menjalankan Ujian Diagnostik BM dan MT
|
Kad-kad tebuk abjad.
Kad huruf kertas pasir.
Kaset dan radio kaset.
|
3
|
2. Huruf-huruf besar A hingga Z
|
2.1
Menyebut /
mengenal nama huruf besar secara turutan.
2.2
Menyebut /
mengenal nama huruf besar secara rawak.
2.3
Mencari,
mewarna, memilih huruf besar tersembunyi.
2.4
Menulis
huruf besar di udara, di dulang, di atas pasir, huruf timbul dengan jari di
belakang kawan dan sebagainya.
|
Kad-kad abjad huruf besar satu-satu.
Carta abjad huruf besar secara turutan.
Kad-kad abjad huruf besar bergambar.
|
4
|
2. Huruf-huruf besar A hingga Z
|
2.5
Membentuk
huruf besar dengan plastisin atau tanah liat mengikut urutan.
2.6
Menekap atau
melukis huruf dari kad-kad tebuk mengikut urutan.
2.7
Menyurih
huruf besar mengikut urutan.
2.8
Menyalin
huruf besar dari kad-kad huruf besar.
2.9
Menulis
huruf besar yang disebutkan oleh guru atau rakan atau diperdengarkan dengan
menggunakan rakaman audio kaset audio.
|
Kad-kad tebuk abjad huruf besar.
Kad huruf besar kertas pasir.
|
5
|
3. Huruf-huruf vokal a,e,I,o,u.
e taling /
e pepet
|
3.1
Mengenal dan
membunyikan vokal a,e,i,o,u, mengikut warna yang ditetapkan.
a = merah, e = ungu (pepet),
e = kuning, i = hijau,
o = coklat, u = biru.
3.2
Mendengar
bunyi-bunyi huruf vokal, dari pita rakaman atau language master.
3.3
Menyesuaikan
bunyi vokal dengan gambar.
3.4
Memilih kad
gambar yang sesuai dengan huruf vokal.
3.5
Memilih
huruf vokal dengan gambar yang sesuai.
3.6
Menulis
huruf vokal berdasarkan gambar.
3.7
Permainan
menyebut atau menyambung bunyi vokal awalan.
3.8
Permainan
domino gambar dengan vokal awal dan vokal dengan suku kata.
|
Kad-kad huruf vokal satu-satu.
Kad cantuman.
Kad domino.
Master language.
|
6
|
4. Suku kata KV
|
4.1
Mengenal dan
membunyikan suku kata KV berdasarkan gambar.
4.2
Mengenal dan
membunyikan suku kata KV berdasarkan kad suku kata.
4.3
Menyesuaikan
suku kata dengan gambar atau gambar dengan suku kata.
4.4
Memilih kad
suku kata berdasarkan gambar.
4.5
Menulis suku
kata berdasarkan gambar.
|
Carta suku kata KV (huruf vokal mengikut warna yang
ditetapkan).
Kad suku kata KV satu-satu.
Kad gambar
|
7
|
5. Perkataan KV+KV
|
5.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
5.2 Menyatu dan memadankan dua suku kata berdasarkan
gambar.
5.3 Membaca kad padanan.
5.4 Mengisi suku kata awalan atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
5.5 Menulis perkataan KV+KV berdasarkan gambar.
5.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KV+KV dari
kad suku kata.
|
Kad gambar.
Kad suku kata KV.
Kad lipat.
Kad perkataan KV+KV.
Kad padanan.
|
8
|
6. Perkataan dua suku kata V+KV
|
6.1
Menyebut
nama benda dalam gambar yang ditunjukkan oleh guru.
6.2
Menyatu dan
memadankan dua suku kata berdasarkan gambar.
6.3
Membaca kad
padanan.
6.4
Mengisi suku
kata awalan atau akhiran yang tertinggal berdasarkan gambar.
6.5
Menulis
perkataan V+KV berdasarkan gambar.
6.6
Membina,
membaca dan menulis perkataan V+KV dari kad suku kata.
|
Kad gambar.
Kad perkataan (suku kata berlainan warna).
|
9
|
7. Perkataan KV+KV+KV
|
7.1
Menyebut
nama benda dalam gambar yang ditunjukkan oleh guru.
7.2
Menyatu dan
memadankan tiga suku kata berdasarkan gambar.
7.3
Membaca kad
padanan.
7.4
Mengisi suku
kata awalan, tengah atau akhiran yang tertinggal berdasarkan gambar.
7.5
Menulis
perkataan KV+KV+KV berdasarkan gambar.
7.6
Membina,
membaca dan menulis perkataan KV+KV+KV dari kad suku kata.
|
Kad gambar.
Kad perkataan KV+KV+KV (suku kata berlainan warna).
|
10
|
8. Perkataan KVK
|
8.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
8.2 Menyatu dan memadankan perkataan berdasarkan gambar.
8.3 Membaca kad padanan.
8.4 Mengisi perkataan KVK yang tertinggal berdasarkan
gambar.
8.5 Menulis perkataan KVK berdasarkan gambar.
8.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KVK dari kad
suku kata.
|
Kad gambar.
Kad perkataan (vokal ditulis dengan warna yang
berbeza).
|
11
|
9. Suku kata KVK
|
9.1 Mengenal dan membunyikan suku kata KVK berdasarkan
gambar.
9.2 Mengenal dan membunyikan suku kata KVK berdasarkan
kad suku kata.
9.3 Menyesuaikan suku kata dengan gambar atau gambar
dengan suku kata.
9.4 Memilih kad suku kata berdasarkan gambar.
9.5 Menulis suku kata berdasarkan gambar.
|
Carta huruf
dan suku kata KVK.
Kad suku kata KVK satu-satu.
|
12
|
10. Perkataan V+KVK
|
10.1
Menyebut
nama benda dalam gambar yang ditunjukkan oleh guru.
10.2
Menyatu dan
memadankan dua suku kata berdasarkan gambar.
10.3
Membaca kad
padanan.
10.4
Mengisi suku
kata awalan atau akhiran yang tertinggal berdasarkan gambar.
10.5
Menulis
perkataan V+KVK berdasarkan gambar.
10.6
Membina,
membaca dan menulis perkataan V+KVK dari kad suku kata.
|
Kad gambar.
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza)
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran 5
hingga 10).
|
13
|
11. Perkataan KV+KVK
|
11.1
Menyebut
nama benda dalam gambar yang ditunjukkan oleh guru.
11.2
Menyatu dan
memadankan dua suku kata berdasarkan gambar.
11.3
Membaca kad
padanan.
11.4
Mengisi suku
kata awalan atau akhiran yang tertinggal berdasarkan gambar.
11.5
Menulis
perkataan KV+KVK berdasarkan gambar.
11.6
Membina,
membaca dan menulis perkataan KV+KVK dari kad suku kata.
|
Kad suku kata KV dan KVK.
Kad gambar.
Kad perkataan KV+KVK
(suku kata ditulis dengan warna berbeza).
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-11).
|
14
|
12. Perkataan
KVK+KV
|
12.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
12.2 Menyatu dan memadankan dua suku kata berdasarkan
gambar.
12.3 Membaca kad padanan.
12.4 Mengisi suku kata awalan atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
12.5 Menulis perkataan KVK+KV berdasarkan gambar.
12.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KVK+KV dari
kad suku kata.
|
Kad suku kata KVK+KV.
Kad gambar.
Kad perkataan (suku kata dituliskan dengan warna
berbeza).
Kad imbasan.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-12).
|
15
|
13. Perkataan
KVK+KVK
|
13.1
Menyebut
nama benda dalam gambar yang ditunjukkan oleh guru.
13.2
Menyatu dan
memadankan dua suku kata berdasarkan gambar.
13.3
Membaca kad
padanan.
13.4
Mengisi suku
kata awalan atau akhiran yang tertinggal berdasarkan gambar.
13.5
Menulis
perkataan KVK+KVK berdasarkan gambar.
13.6
Membina,
membaca dan menulis perkataan KVK+KVK dari kad suku kata.
|
Kad suku kata KVK+KVK.
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-13).
|
16
|
14. Perkataan
KV+KV+KVK
|
14.1
Menyebut
nama benda dalam gambar yang ditunjukkan oleh guru.
14.2
Menyatu dan
memadankan tiga suku kata berdasarkan gambar.
14.3
Membaca kad
padanan.
14.4
Mengisi suku
kata awalan, tengah atau akhiran yang tertinggal berdasarkan gambar.
14.5
Menulis
perkataan KV+KV +KVK berdasarkan gambar.
14.6
Membina,
membaca dan menulis perkataan KV+KV+KVK
dari kad suku kata.
|
Kad suku kata KV+KV+KVK.
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-14).
|
17
|
15. Perkataan KVK+KV+KVK
|
15.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
15.2 Menyatu dan memadankan tiga suku kata berdasarkan
gambar.
15.3 Membaca kad padanan.
15.4 Mengisi suku kata awalan, tengah atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
15.5 Menulis perkataan KVK+KV +KVK berdasarkan gambar.
15.6 Membina, membaca dan menulis perkataan
KVK+KV+KVK dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata yang ditulis dengan warna
yang berbeza).
Kad suku kata.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-15).
|
18
|
UJIAN PELEPASAN 2 KIA2M / IPP2M
|
||
19
|
16. Perkataan KVKK
|
16.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
16.2 Menyatu dan memadankan perkataan KVKK berdasarkan
gambar.
16.3 Membaca kad padanan.
16.4 Mengisi perkataan KVKK yang tertinggal berdasarkan
gambar.
16.5 Menulis perkataan KVKK berdasarkan gambar.
16.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KVKK dari kad suku kata.
|
Kad perkataan KVKK.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-16).
|
20
|
17. Suku kata KVKK
|
17.1
Mengenal dan
membunyikan suku kata KVKK berdasarkan gambar.
17.2
Mengenal dan
membunyikan suku kata KVKK berdasarkan kad suku kata.
17.3
Menyesuaikan
suku kata dengan gambar atau gambar dengan suku kata.
17.4
Memilih kad
suku kata berdasarkan gambar.
17.5
Menulis suku
kata berdasarkan gambar.
|
Carta suku kata KVKK.
|
21
|
18. Perkataan KV+KVKK
|
18.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
18.2 Menyatu dan memadankan dua suku kata berdasarkan
gambar.
18.3 Membaca kad padanan.
18.4 Mengisi suku kata awalan atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
18.5 Menulis perkataan KV+KVKK berdasarkan gambar.
18.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KV+KVKK dari kad suku kata.
|
Kad perkataan KV+KVKK (suku kata ditulis dengan
warna yang berbeza).
Kad suku kata KV dan KVKK.
Kad gambar.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-18).
|
22
|
19. Perkataan V+KVKK
|
19.1
Menyebut
nama benda dalam gambar yang ditunjukkan oleh guru.
19.2
Menyatu dan
memadankan dua suku kata berdasarkan gambar.
19.3
Membaca kad
padanan.
19.4
Mengisi suku
kata awalan atau akhiran yang tertinggal berdasarkan gambar.
19.5
Menulis
perkataan V +KVKK berdasarkan gambar.
19.6
Membina,
membaca dan menulis perkataan V+KVKK
dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad suku kata.
Kad gambar.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-19).
|
23
|
20. Perkataan KVK+KVKK
|
20.1
Menyebut
nama benda dalam gambar yang ditunjukkan oleh guru.
20.2
Menyatu dan
memadankan dua suku kata berdasarkan gambar.
20.3
Membaca kad
padanan.
20.4
Mengisi suku
kata awalan atau akhiran yang tertinggal berdasarkan gambar.
20.5
Menulis
perkataan KVK+KVKK berdasarkan gambar.
20.6
Membina,
membaca dan menulis perkataan KVK+KVKK
dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad suku kata.
Kad gambar.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-20).
|
24
|
21. Perkataan KVKK+KV
|
21.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
21.2 Menyatu dan memadankan dua suku kata berdasarkan
gambar.
21.3 Membaca kad padanan.
21.4 Mengisi suku kata awalan atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
21.5 Menulis perkataan KVKK+KV berdasarkan gambar.
21.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KVKK+KV dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad suku kata.
Kad gambar.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-21).
|
25
|
22. Perkataan KVKK+KVK
|
22.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
22.2 Menyatu dan memadankan dua suku kata berdasarkan
gambar.
22.3 Membaca kad padanan.
22.4 Mengisi suku kata awalan atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
22.5 Menulis perkataan KVKK+KVK berdasarkan gambar.
22.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KVKK+KVK dari
kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad suku kata.
Kad gambar.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-22).
|
26
|
23. Perkataan KVKK+KVKK
|
23.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
23.2 Menyatu dan memadankan dua suku kata berdasarkan
gambar.
23.3 Membaca kad padanan.
23.4 Mengisi suku kata awalan atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
23.5 Menulis perkataan KVKK+KVKK berdasarkan gambar.
23.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KVKK+KVKK
dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad suku kata KVKK.
Kad perkataan KVKK+KVKK.
Kad gambar.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-23).
|
27
|
24. Perkataan KV+KV+KVKK
|
24.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
24.2 Menyatu dan memadankan tiga suku kata berdasarkan
gambar.
24.3 Membaca kad padanan.
24.4 Mengisi suku kata awalan, tengah atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
24.5 Menulis perkataan KV+KV+KVKK berdasarkan gambar.
24.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KV+KV+KVKK
dari kad suku kata.
|
Kad gambar.
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-24).
|
28
|
25. Perkataan KV+KVK+KVKK
|
25.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
25.2 Menyatu dan memadankan tiga suku kata berdasarkan
gambar.
25.3 Membaca kad padanan.
25.4 Mengisi suku kata awalan, tengah atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
25.5 Menulis perkataan KV+KVK+KVKK berdasarkan gambar.
25.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KV+KVK+KVKK
dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad suku kata.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-25).
|
29
|
26. Perkataan
KVK+KV+KVKK
|
26.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
26.2 Menyatu dan memadankan tiga suku kata berdasarkan
gambar.
26.3 Membaca kad padanan.
26.4 Mengisi suku kata awalan, tengah atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
26.5 Menulis perkataan KVK+KV+KVKK berdasarkan gambar.
26.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KVK+KV+KVKK
dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad suku kata.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-26).
|
30
|
27. Perkataan KVKK+KV+KVK
|
27.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
27.2 Menyatu dan memadankan tiga suku kata berdasarkan
gambar.
27.3 Membaca kad padanan.
27.4 Mengisi suku kata awalan, tengah atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
27.5 Menulis perkataan KVKK+KV+KVK berdasarkan gambar.
27.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KVKK+KV+KVK
dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-27).
|
31
|
28. Perkataan KV+KVKK+KVK
|
28.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
28.2 Menyatu dan memadankan tiga suku kata berdasarkan
gambar.
28.3 Membaca kad padanan.
28.4 Mengisi suku kata awalan, tengah atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
28.5 Menulis perkataan KV+KVKK+KVK berdasarkan gambar.
28.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KV+KVKK+KVK
dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad suku kata.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-28).
|
32
|
28. Perkataan KV+KVKK+KVK
|
28.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
28.2 Menyatu dan memadankan tiga suku kata berdasarkan
gambar.
28.3 Membaca kad padanan.
28.4 Mengisi suku kata awalan, tengah atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
28.5 Menulis perkataan KV+KVKK+KVK berdasarkan gambar.
28.6 Membina, membaca dan menulis perkataan KV+KVKK+KVK
dari kad suku kata.
|
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad suku kata.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-28).
|
33
|
29. Perkataan yang melibatkan diftong dan vokal berganding.
|
29.1
Mengeja dan
membunyikan terus perkataan-perkataan yang telah disediakan.
29.2
Membaca
ayat-ayat yang mengandungi diftong atau vokal berganding.
29.3
Mengisi
tempat-tempat kosong dengan perkataan-perkataan yang sesuai.
29.4
Latihan ejaan
terancang.
|
Carta perkataan.
Kad perkataan.
Kad gambar.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-29).
|
34
|
29. Perkataan yang melibatkan diftong (KVV)
dan vokal berganding.
(KV+VK)
|
29.1 Mengeja dan membunyikan terus perkataan-perkataan
yang telah disediakan.
29.2 Membaca ayat-ayat yang mengandungi diftong atau
vokal berganding.
29.3 Mengisi tempat-tempat kosong dengan
perkataan-perkataan yang sesuai.
29.4 Latihan ejaan terancang.
|
Carta perkataan.
Kad perkataan.
Kad gambar.
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-29).
Contoh:
Amboi, pulau, wahai, laut,
|
35
|
30. Perkataan yang melibatkan huruf konsonan bergabung (diagraf).
(VKK)
|
30.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
30.2 Menyatu dan memadankan dua suku kata berdasarkan
gambar.
30.3 Membaca kad padanan.
30.4 Mengisi suku kata awalan atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
30.5 Menulis perkataan digraf berdasarkan gambar.
30.6 Membina, membaca dan menulis perkataan digraf dari
kad suku kata.
|
Kad suku kata.
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-30).
|
36
|
30. Perkataan yang melibatkan huruf konsonan bergabung (diagraf).
|
30.1 Menyebut nama benda dalam gambar yang ditunjukkan
oleh guru.
30.2 Menyatu dan memadankan dua suku kata berdasarkan
gambar.
30.3 Membaca kad padanan.
30.4 Mengisi suku kata awalan atau akhiran yang
tertinggal berdasarkan gambar.
30.5 Menulis perkataan digraf berdasarkan gambar.
30.6 Membina, membaca dan menulis perkataan digraf dari
kad suku kata.
|
Kad suku kata.
Kad perkataan (suku kata ditulis dengan warna yang
berbeza).
Kad ayat (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-30).
|
37
|
31. Membaca dan membina ayat mudah.
|
31.1 Membaca ayat berdasarkan gambar.
31.2 Menyusun perkataan menjadi ayat berdasarkan gambar.
31.3 Membina ayat berdasarkan gambar.
|
Ayat bergambar (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-30).
Kad perkataan.
|
38
|
31. Membaca dan membina ayat mudah.
|
31.1 Membaca ayat berdasarkan gambar.
31.2 Menyusun perkataan menjadi ayat berdasarkan gambar.
31.3 Membina ayat berdasarkan gambar
|
Ayat bergambar (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-30).
Kad perkataan.
|
39
|
32. Bacaan dan pemahaman.
|
32.1
Membaca
petikan mudah.
32.2
Menyusun
ayat supaya betul susunannya berdasarkan gambar bersiri.
32.3
Membaca dan
menjawab soalan pemahaman.
|
Ayat bergambar (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-30).
Kad perkataan.
|
40
|
UJIAN PELEPASAN 2KIA 2M
|
||
41
|
32. Bacaan dan pemahaman.
|
32.1 Membaca petikan mudah.
32.2 Menyusun ayat supaya betul susunannya berdasarkan
gambar bersiri.
32.3 Membaca dan menjawab soalan pemahaman.
|
Ayat bergambar (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-30).
Kad perkataan.
|
42
|
32. Bacaan dan pemahaman.
|
32.1 Membaca
petikan mudah.
32.2 Menyusun ayat supaya betul
susunannya berdasarkan gambar
bersiri.
32.3 Membaca dan menjawab soalan pemahaman.
|
Ayat bergambar (mengandungi perkataan dari kemahiran
5-30).
Kad perkataan.
|
No comments:
Post a Comment